کتابخانه

کتابخانه ی شخصی من و توضیحی بر آنچه میخوانم

کتابخانه

کتابخانه ی شخصی من و توضیحی بر آنچه میخوانم

سلطانه

نام کتاب:سلطانه 

نام نویسنده:کالین فالکنر 

مترجم:جواد سیداشرف 

ناشر:انتشارات زرین 

چاپ:۲۳مرداد۱۳۸۷ 

نظر من درباره ی این کتاب: 

کتابی ارزشمند که خوندنش رو به تمام دوستداران رمان و تاریخ میشه پیشنهاد داد.
توضیحی زیبا در قالب رمان که تاریخ ترکان عثمانی و زمان سلطنت سلطان سلیمان را به زیبایی هرچه تمامتر به قلم آورده است.نویسنده برای آشکار شدن شخصیتهای رمانش بسیار هوشمندانه عمل میکنه و در حدی بسیار عالی تک تک اونها رو دراماتیزه کرده.تضاد شخصیتی خرم بانو در این رمان به قدری جذاب به قلم آورده شده که برای لحظاتی خواننده ی رمان اگر یک زن باشه ممکنه از زن بودن خودش ناراحت بشه!!!عشق و علاقه ی خرم به سرزمینش که تا واپسین لحظات با اوست سبب تمام فجایع و قتلهایی است که توسط وی و به دستور او صورت گرفته و اثر این مهر و علاقه به وطن و کینه ی وی به سلطان سلیمان تا بعد از مرگ خرم هم بقایای آن برجا است!!! هیچیک از شخصیتهای داستان در تضاد و تناقض با یکدیگر نیستند و به نوعی در واقع دنیا طلبی و طمع و آز در کلیه ی کاراکترهای این رمان به وضوح نمایش داده شده.همه ی شخصیتهای به حد کافی انگیزه ی عمل را در درون خود دارا می باشند به طوریکه خرم/عباس/سلطان سلیم/سلطان سلیمان/ابراهیم/گلبهار/مصطفی/لوودویچی/و...همه و همه در انجام اعمال و یا ارتکاب جرائمی که در طول ماجرا مرتکب میشوند انگیزه هایی بسیار قوی را در درون خویش چه به صورت پنهان و چه به صورت آشکار پرورانده بوده اند.شخصیتهای این رمان به هیچ وجه تکراری یا کلیشه ایی و ساده نیستند و این خود نشان از مهارت بسیار بالای نویسنده است.شخصیتها به قدری عالی و به جا پرورده شده اند که پس از ارتکاب به هر عملی خود خواننده می تواند عمل آنها را به روشنی توجیه کند!!!
کتاب بسیار عالی و خواندنی است من که واقعا از خوندنش لذت بردم
نظرات 2 + ارسال نظر
محبوبه دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:45 ب.ظ

من این رمان و خوندم خیلی جذابه اگه میشه اسم کتابایی که قشنگه تو همین سبک و سیاق بهم بگید ممنون میشم

تبسم جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:51 ب.ظ

منم این کتاب خیلی دوست دارم بخونم میشه لطف کنی متنش رو بذاری خواهش می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد