کتابخانه

کتابخانه ی شخصی من و توضیحی بر آنچه میخوانم

کتابخانه

کتابخانه ی شخصی من و توضیحی بر آنچه میخوانم

صحرای محشر

نام کتاب:صحرای محشر 

نام نویسنده:سیدمحمدعلی جمال زاده 

ناشر:کانون معرفت 

قسمتی از کتاب: 

نمی دانستم چه جواب بدهم و نمی فهمیدم مقصودش از این حرفها چیست و لاینقطع اشک می ریختم.گفت اشکت را پاک کن و این گیلاس عرق را هم به سلامتی من بخور تا ببینم وضع دنیا از چه قرار است.بنای قسم و آیه را گذاشتم که من هرگز لبم به این جور چیزهای حرام نرسیده و سرم را ببرند لب تر نخواهم کرد.قاه قاه خندید و گفت بسیار خوب حالا عرق نمیخواهی بخوری مزه که حرام نیست از این مزه ها بخور و با دست خودش لقمه ای ساخته به من تعارف کرد...ص118 

نظر من درباره ی این کتاب: 

طنزی به معنای واقعی در رابطه با اعتقادات و عقاید انسانها در رابطه با جهان پس از مرگ که با زیبایی و شیوایی خاص و فصیحی در قالب طنز ایرادهای وارده بر آن عقاید را به باد انتقاد گرفته و در پایان با دلایلی محکم به خواننده اثبات میکند که انسان در این دنیا اگر دست به هر اقدام غیرخدایی و خلاف شرع و احکام میزند فقط و فقط خودش مقصر است و نباید به هیچ وجه شیطان را مقصر بداند چرا که در جای جای احکام الهی و در تمام ادیان تبری از شیاطین و وسوسه های آنان را خدای متعال متذکر شده است پس اگر کسی آلوده به هر نوع گناهی ائم از دروغ؛تهمت؛غیبت؛دزدی؛ریا؛ربا؛قتل؛تجاوز؛سالوسی و...شود فقط و فقط خود انسان مقصر است و نباید آنرا وسوسه های شیطانی بداند و معتقد گردد که توسط شیطان گمراه گشته...خواندن این کتاب اثر بسیار زیادی بر روح و روان و ذهنیت من گذاشته که همیشه در یادم خواهد ماند!

نظرات 1 + ارسال نظر
کوروش جمعه 18 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 04:31 ب.ظ http://lasjerdwatanam.blogfa.com/post-94.aspx

السلام و علیک یا ثارالله
سلام دوست عزیز
ایام سوگواری سالار شهیدان تسلیت باد
ضمن آرزوی قبولی عزاداری ها از شما دعوت می شود تا ضمن بازدید نظرتان را درباره مطلب این صفحه وبلاگم بیان دارید .
آیا موافقید یا مخالف ؟؟؟؟؟
. با تشکر. .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد