کتابخانه

کتابخانه ی شخصی من و توضیحی بر آنچه میخوانم

کتابخانه

کتابخانه ی شخصی من و توضیحی بر آنچه میخوانم

بازیگران کاخ سبز

نام کتاب:بازیگران کاخ سبز 

نام نویسنده:محمدابراهیم باستانی پاریزی 

چاپ اول1386 

ناشر:انتشارات علم 

قسمتی از کتاب: 

البته صحبت از روزگاری است که قلم در دست کسانی است که یا مرعوب اند یا مجذوب:روزنامه ها و مورخین و شعرا و ادباء-که اغلب جیره خوارند-لابد چیزی می نویسند که کسی خوش آید یا لااقل چیزی نمی نویسند که کسی را بد آید.این دوره ی سکون و سکوت در باب شخصیت امیر؛بیش از چهل سال طول کشید و حتی چنان علیه امیر مساعد بوده است که به یک روایت؛صاحب صدرالتواریخ؛کیفیت قتل امیر را-که روزهای اول شاید از ترس توجه عام دگرگونه جلوه داده بودند-به صراحت و به صداقت تمام؛مثل یک پرده ی سینما مجسم میکند...ص146 

نظر من درباره ی این کتاب: 

کتاب519صفحه دارد و همه حکایتی شیرین و واقعی با ذکر دلیل و مدرک و ماءخذ می باشد از تاریخ نه چندان دور ایران زمین.حضور مردانی به ظاهر سیاسی و با کفایت اما در نهان بی وفا و به دور از سجایای اخلاقی!مطالبی که در رابطه با شخصیت امیرکبیر در این کتاب ذکر شده بسیار خواندنی و جالب توجه است و من شخصا در هیچ کجای دیگر چنین اطلاعات کاملی از شخصیت وی نخوانده بودم و تا ساعتها در حیرت از شخصیت واقعی وی در سکوت غرق شدم.کتاب همراه با تصاویر قدیمی از ایران می باشد که بر جذابیت متن افزوده شده و هر لحظه با دیدن آن تصاویر بهتر می توانستم موقعیت زمانی ذکر وقایع را در ذهن مجسم کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد