کتابخانه

کتابخانه ی شخصی من و توضیحی بر آنچه میخوانم

کتابخانه

کتابخانه ی شخصی من و توضیحی بر آنچه میخوانم

بابک

نام کتاب:بابک 

نام نویسنده:جلال برگشاد 

مترجم:رحیم رئیس نیا - رضا انزابی 

ناشر:انتشارات نگاه 

چاپ پنجم1369 

قسمتی از کتاب: 

بابک در حالی که با تاسف به گهواره ی خالی برادر نگاه میکرد؛مشتی برف از زمین برداشت و گلوله کرد و به سر و چشم برافروخته اش مالید و واپسین نگاهش را به اطراف خانه انداخته؛مهمیز بر اسبش زد:برویم!کلاغها بالای سر سوارانی که به طرف خانه ی امن می راندند؛خشک و خشن قارقار می کردند.بابک دیگر تحمل نتوانست و شاهین را یله کرد:بگیر این سیه جامه ها را!شاهین زنگوله اش را به صدا درآورده؛پرباز کرد و پرواز! 

نظر من درباره ی این کتاب: 

کتاب510صفحه دارد و تاریخ وقایع و مبارزات بابک خرمدین را هنگام حمله ی اعراب به ایران را تعریف میکند.ماجرا در قالب یک رمان حماسی تعریف شده و جاذبه و کشش فراوانی برای خواننده ایجاد میکند.مبارزاتی که سرانجام به دلیل خدعه و نیرنگ به پایانی تلخ می انجامد.بیان اتفاقات شومی که در زمان حمله ی اعراب به ایران رخ داده شده در این کتاب به زیبایی هرچه تمامتر تعریف شده به طوریکه ساعتها پس از مطالعه ی هر قسمت وادار به فکر کردن میشدم و افسوس میخوردم از بدی و تلخی وقایعی که بر ایرانیان در آن زمان گذشته است.

نظرات 1 + ارسال نظر
حسام دوشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:17 ق.ظ http://www.hessamoddin.com

سپاس از معرفی این کتاب. مردد بودم کدامین کتاب را در شناخت بابک بخوانم که پست شما به من کمک کرد این کتاب را انتخاب کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد