کتابخانه

کتابخانه ی شخصی من و توضیحی بر آنچه میخوانم

کتابخانه

کتابخانه ی شخصی من و توضیحی بر آنچه میخوانم

محکوم به نیستی

نام کتاب : محکوم به نیستی

نام نویسنده : جوی فیلدینگ

مترجم : تکین حمزه لو

ناشر : انتشارات شادان

نوبت چاپ چهارم بهار1389


قسمتی از کتاب:

نانسی از او پرسید:در مورد مدل آخر چه نظری داری؟همانی که گربه داشت.

بعد بدون مکث خودش جواب داد:جورجیوس بود ؛ دخترم!

با صدایی آمیخته به غرور و فخر خندید:دخترم مانکن است.

جیل با صدای بلند گفت:اصلا" فکر نمی کردم اسلوان اینقدر بزرگ شده باشد.

نانسی به طرف او برگشت و برای اولین بار جیل را دید.

- خدای من!نمی دانستم تو هم آمدی _ معترضانه به لورا نگاه کرد _ لورا تو اصلا" به من نگفتی که با جیل می آیی.

- می خواستم غافلگیرت کنم... ...ص198


نظر من درباره ی این کتاب:

کتاب مشتمل بر339صفحه است.روایت ماجرای این رمان مربوط به زندگی مادری میشود که دختر6ساله اش توسط مردی مورد تجاوز قرار گرفته و سپس به قتل می رسد.مادر به دلیل غرایز احساسی و مادرانه اش بعد از اینکه از ناحیه ی پلیس ایالتی جهت یافتن قاتل دخترش ناامید می گردد خود اقدام به جستجو جهت یافتن قاتل میکند. در طول روایت داستان خواننده اطلاعات خوبی در زمینه ی قوانین کیفری و جزایی امریکا به دست می آورد که می توان این را یکی از محسنات کتاب دانست لیکن در کل ماجرا با اینکه می توانست بسیار پر تنش و مهیج تر نوشته شود اما از روال بسیار آرام و بی هیجان برخوردار می باشد و جز در یکی دو مورد خواننده را دچار هیجان نمی کند.نویسنده در این کتاب بیشتر از آنکه بخواهد رمانی ماجرایی و جنایی در اختیار خواننده بگذارد در نظر داشته از نظر روانشناسی و احساسی مادرانی که اینگونه داغدیده هستند را مورد بررسی قرار دهد که همین موضوع شاید در برخی لحظات باعث خستگی خواننده میگردد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد