کتابخانه

کتابخانه ی شخصی من و توضیحی بر آنچه میخوانم

کتابخانه

کتابخانه ی شخصی من و توضیحی بر آنچه میخوانم

بیگانه ای با من است

نام کتاب : بیگانه ای با من است

نام نویسنده : جوی فیلدینگ

مترجم : شهناز مجیدی (حمزه لو)

ناشر : شادان

نوبت چاپ ششم تابستان1391


قسمتی از کتاب:

به خیابان((بیکون))رسید.نزدیک بود با عابری تصادف کند.او به خیابان پرید.نه!من نمی توانم پیش پلیس بروم.به خودت نگاه کن!تو یک آشغالی!هیچ کس حرفت را باور نمی کند.

چیزی برای باور کردن نبود.چه مدرکی داشت که کسی برایش توطئه چینی می کند؟حتی خودش را به یاد نمی آورد ؛ چه رسد به چیزهای دیگر!فراموشی عصبی باعث می شود که او یک مقدس باقی بماند.((واقع بین باش! و برو گمشو! سعی کردم ولی نتوانستم!))چند دقیقه به علامتی خیره شد تا به یاد آورد که دقیقا" چه معنی دارد.حروف بزرگ آبی و طلایی اعلام می کردند:((داروخانه ی بیکون))... ص237


نظر من درباره ی این کتاب:

کتاب مشتمل بر416صفحه است و از دیدگاه من یکی از مهیج ترین و زیباترین آثار جوی فیلدینگ به شمار می رود.ماجرا مربوط به زندگی زن جوانی است که بر اثر یک شوک عصبی بزرگ دچار فراموشی گشته و این فراموشی بهانه ی خوبی می شود برای یکی از اعضای نزدیک خانواده اش تا وی را با کمک داروهای قوی اعصابی که به او می خوراند دچار افسردگی شدید کرده و سپس به اهداف خویش دست یابد...اما در این میان به جهت بازگشتهای کوتاه خاطرات مبهمی که از گذشته به ذهن وی هجوم می آورد او گمان را بر این میگذارد که افرادی قصد نابودی وی را دارند و در این میان بار دیگر در اثر وقوع یک اتفاق ساده اما ناگهانی تمام گذشته را به روشنی در خاطر خویش می بیند و درست در این لحظه است که متوجه ی تمام واقعیات اطرافش می گردد و ...

این داستان به خوبی روایت مشکل میان یک زوج را که مرد خانواده جراح متخصص کودکان و خود زن یک خانه دار می باشد به نمایش می گذارد ؛ زوجی که از دیدگاه یک جامعه ی شهری خانواده ی موفق و ثروتمند و به اصطلاح بی غم به نظر آمده اما در درون و بطن خانواده مشکلی بس عظیم وجود دارد که شخصیت اول داستان بعد از مراجعه به مدرسه ی فرزندش متوجه ی آن میشود.

مشکل به قدری زیبا و دقیق بزرگنمایی شده است که هر خانم خانه دار و یا اصولا" هر مادری بعد از مطلع شدن از چنین معضلی شاید ساعتها به فکر فرو رفته و با خود بگوید:اگر چنین مشکلی در خانواده ی من وجود داشت من چه باید میکردم؟

در این کتاب دو رویی و ریا و تزویر توسط یک فرد که عضو اصلی خانواده می باشد به خوبی به قلم آورده و در پس هر جمله ایی که از دید خواننده می گذرد دقایقی فکر را با خود به همراه می آورد.

چگونگی برخورد صحیح با این مشکل که در ادامه ی ماجرا توسط نویسنده ی توانا نوشته و به وسیله ی مترجم ماهری همچون خانم حمزه لو تعبیر گشته به خواننده کمک فراوان می کند که در نهایت متوجه ی اوج و بزرگی مشکل گشته و نحوه ی برخورد با این معضل را نیز در منطقی ترین شکل به او آموزش میدهد.

مطالعه ی این کتاب را به تمام افرادی که خواهان مطالعه ی رمانهای مهیج هستند و همچنین به تمام بانوان متاهل و خانه دار پیشنهاد میکنم و مطمئنم از خواندن این رمان نهایت لذت را خواهید برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد